KARAVAN ÖZGÜRLÜKTÜR, KARAVAN MUTLULUKTUR
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Şahinbey ilçesine bağlı Yamaçtepe Mahallesi’nde (Allaben Göleti civarı) tatil severler için oluşturulan karavan turizmi alanında yerli turistlerle bir araya geldi. Pandemi sürecinde popülerliğini artıran bu yeni turizm konseptinin Gaziantep’te yüksek bir potansiyeli olduğuna konuşmasında dikkati çeken Başkan Şahin, “Karavan özgürlüktür, karavan mutluluktur” ifadelerini kullandı.

GaziantepBüyükşehir Belediyesi ile Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu iş birliğinde“Türkiye’nin Karavan Park Haritası” adı altında Şahinbey ilçesine bağlıYamaçtepe Mahallesi’nde göletin kıyısında oluşturulan karavan turizmi alanınaBüyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ziyarette bulundu. Gezginlerin uğraknoktaları biri halini alan gölette yerli turistlerin karavanlarına misafir olanBaşkan Şahin, yaptığı çay sohbetinde Gaziantep’teki pandemi sonrası değişecekyeni turizm anlayışları üzerine çalıştıklarını dile getirerek, “İnsanlar artıkdoğa ile iç içe olduğunda mutlu oluyor. İnsanları doğa ile buluşturmanın biryolu da karavan turizmi. Biz de bunu fark ettik ve hemen devreye girdik.Karavan turizmine yönelik çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz” dedi.

Pandemininküresel ölçekte oluşturduğu tehdit nedeniyle turizm trendleri arasında ilksıralara yükselen karavan turizmi ile Allaben Göleti civarında metropolhayatından uzak, göl kıyısında tatil severler için doğa manzaralı bir seyahatfırsatı sunuldu.

BAŞKANŞAHİN: ARTIK, İNSANLAR DOĞA İLE İÇ İÇE OLMAK İSTİYOR

Allebengöletinde açıklamada bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, “Enönemli şey vatandaş memnuniyetidir. Yaptığımız işin beklentileri karşılamasıgerekiyor. Pandemi süreci başlar başlamaz yaptığımız çalışmalardan biri deturizm çalıştayıydı. Salgından sonra değişecek alışkanlıklar üzerinde durduk.Bununla ilgili soru işaretlerini gidermek adına araştırmalarımız ve fikiralışverişlerimiz oldu. Turizm çeşitliliğini mutlaka artırmamız gerektiğikonusunda görüş ortaya çıktı. Şehrimiz açısından karavan turizmine ve kanyonturizmine ağırlık vermemiz gerektiğini gördük. Bu iki başlıkla ilgili yoğun birşekilde çalışmaya başladık. Karavan turizmi için Allaben göletinde bir yer inşaettik. Yeşil ve sessizliğin yoğun olduğu bu bölgede ziyaretçilerimize sakin birortam sunmayı amaçlıyoruz. Doğa insanı mutlu ediyor. Artık büyük şehirlerdeinsanlar artık sakin bir ortam doğanın görünür kılındığı alanlarda vakitgeçirmek istiyor. Bize düşen şeyde bu talebi organize ettiğimiz alt yapılarlayerine getirmekti. Bu iş hakikaten uzmanlık istiyor. Biz de bu işinyetkilileriyle bir araya geldik ve adımımızı attık. Bu bölgede Gaziantep’tedahil olmak üzere az sayıda karavan gezginlerinin konaklayacağı alanlar mevcut.Şimdiye kadar bu büyük bir eksiklikti. Biz de bunu fark ettik ve hemen devreyegirdik. İnşallah bu işi daha da büyüteceğiz. ‘Şimdi Gaziantep’e gelme zamanı”sloganıyla yola çıktık. Karavan turizmi de bu şehri cazip kılacak diğeralternatiflerden turizm başlıklarından biri olacak” diye konuştu.

KİLECİ:KARAVAN TURİZMİ GEÇMİŞTE OLDUĞU GİBİ POPÜLERLİĞİNİ ARTIRACAK

Allabengöletinde karavanıyla tatilini yapan bir diğer gezgin de Gaziantep İhracatçılarBirliği Başkanı Ahmet Fikret Kileci’ydi, dünyanın konaklama anlayışındantutunda tatil anlayışına kadar büyük bir değişime girdiğini aktaran Kileci deşunları söyledi: “Kalabalığın olduğu 5 yıldızlı tatil otellerinin yerinigiderek daha sakin bir konsepti barındıran karavan turizmi alacak.Çocukluğumuzdaki butik oteller, karavan ve çadırlar yeniden trend tatilanlayışlarına dönüşüyor. Bu anlamda da baktığımız zaman Gaziantep’te içindebulunduğumuz karavan parkının göletin kenarında olması bu bölgeyi çok cazipkılıyor. Gaziantep’teki karavan parkı sayısı zamanla artacaktır. Çünkü şehirdeçok güzel lokasyonlar, tarihi mekanlar bulunuyor.”

SIDDIKOĞLU:KARAVAN TURİZMİNE OLAN RAĞBET GÜN GEÇTİKÇE ARTACAK

Karavanındabir şehirden diğerine seyahat eden Mustafa Hilmi Sıddıkoğlu ise karavanturizminin Gaziantep’in tanıtılmasında da şu anki süreçte en önemli unsurlardanbiri olduğunu belirterek, “Karavan turizmine olan rağbet gün geçtikçe artacak.Şehrin içindeki esnafında ekonomik anlamda bu turizm anlayışıylahareketlenecek. Tesisin elektrik, su gibi ihtiyaçlarda teknik bir sıkıntı yok.Bu noktada Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’i tebrik ediyorum” şeklindekonuştu.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)